Friday, February 13, 2015

Istirehatlah Tok Guru.

Malam tadi, tersentak bila dapat whatsApp mesej berita kehilangan insan yang dihormati ramai ini. Tapi bila sering kali dapat berita palsu hati saya berkata "tah2 tipu lagi". Bila mengadu pada asben, asben kata cuba bukak facebook. on sahaja facebook, semua dah update pasal berita ini.

Tiba2 juga dapat whatsApp daripada mama,

"tengok sekarang awani 501!"

Ya Allah. Ya Allah Ya Allah. Allahuakbar.

Bagaimana,
Seorang insan yang tidak pernah di temui namun terasa begitu dekat di hati, dan pemergiannya ditangisi?

Saye tiada jawapan untuk soalan itu.

"Sebagai manusia, kita perlu sedar bahawa kudrat kita terbatas. Mata kita ada batas untuk melihat, lali kita guna teropong dan cermin mata. Telinga kita ada batas untuk mendengar, lalu kita guna telefon untuk mendengar suara yang jauh. Tenaga kita ada batas, kita gunakan alat-alat tertentu untuk mengangkat barangan yang berat. Demikianlah juga alam akhirat yang tidak dapat kita lihat dan rasai, lalu kita jadikan al-Quran sebagai alat bantu untuk kita lihat, dengar dan rasa alam akhirat" - TGNA.

Betapa masalah dunia yang tidak ada putus nya membebani bahu mu, kini istirehatlah Tok Guru.
Betapa segala caci maki dan kata fitnah dilemparkan kepadamu tanpa jemu, kini istirehatlah Tok Guru.

Kami juga belum tahu bagaimana pengakhiran hidup kami,
adakah sepertimu?
di malam jumaat barakah, dan tetap terjaga untuk bersolat ketika koma?

Semoga Allah ampunkan segala dosa Tok Guru. Istirehatlah Tok Guru.



till then!
~aidanisme

Wednesday, February 04, 2015

dah ok dah

assalamualaikum semua.

alhamdulillah, jiwa dah tenang, hahaha.. poyo sangat. kira dah ok lah. lepas luahkan perasaan kat asben a.k.a mengadu domba, lepas sikit tekanan perasaan saye ni. nasib tak jadi gila. asben pun cakap patut la 2 3 menjak ni saye mcm lain je. rupanya tengah bersedih. dan kena brainwash skali dengan asben. adeh...

terima kasih juga pada rakan blogger yang memberi nasihat. biasalah saye ni suka sangat pendam perasaan. pendam sampai sakit2 badan dibuatnya. syaitonirojim sungguh.

ok dah g breakfast jap. nati sambung lagi.

till then!
~aidanisme

Friday, January 23, 2015

Kosong

Type
Padam

Type
Padam

Hurm.. tak tau lah. Rasa hidup ni sunyi sangat. Hati ni sunyi.

Jgn slah paham. Tak ada masalah rumahtangga pun. Alhamdulillah bahagia dan makin bahagia cuma sunyi.

Rindu.
Tapi tak tahu rindu siapa.

Marah.
Tak tau nak lepas kat mana.

Cemburu.
Tak tahu sebabnya apa.

Rasa nak pergi jauh.
Tapi ke mana?